Sopbodan under fyra veckor

Föräldra "upptagen" har jag varit i drygt ett år. Nu har jag precis avslutat fyra veckors jobb för att sedan komma tillbaka i Oktober. Att jobba har varit att ha semester. Lungt och skönt. På jobbet är det så mycket mindre som behövs göras än hemma, så det känns som om jag har laddat batterierna.
Ser dock fram emot en sensommar med ungarna:-)
Arbets veckorna (på 50% kan jag tillägga) har genererat en hel del fynd från soppbodan.

Här kommer listan:

  • Stor matta
  • Ljusstake i smide
  • 3 temuggar
  • 2 kaffemuggar
  • Korg att hänga på väggen
  • Nya bildekaler i metall
  • Tavla
  • Diskbalja
  • 2 hundskålar
  • En barnsop
  • Ett par trasiga jeans
  • En soppsäck med kläder
  • Liten hink att hänga
  • Diskställ
  • Leksaks brandbil
  • Ny korsordstidning

De flesta av grejerna har jag haft användning av själv. Endel grejer kan jag inte låta bli att ta från sopbodan för att sedan lägga dem i påsen till seconhand. Jag mår faktiskt dåligt av att se felfri grejer bli sopor. I sopsäcken med kläder var det hälften som var sopor, förutom att jag klippte lös endel dragkedjor och ettiketer som jag sparar. Det andra var kläder som gick till seconhand, mig och till framtida sy projekt.









Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Ja fy det slängs på tok för mycket felfria saker i dagens samhälle..jag gör som du..räddar, återanvänder själv eller ser till att någon annan får nytta av sakerna.. =)

    SV: Mmm älskar att det finns så mycket intressanta böcker som ger inspiration och ideer man kan ta fasta på.. Jag rekommenderar verkligen boken "köp inte den här boken" och hoppas du får den snart.. =)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar med spänning på boken eftersom jag gillar hennes blogg:-) Roligt att finna fler som räddar saker. Jag känner tillfredställelse att sortera saker rätt. Går jag till soppbodan eller återvinningsstationen och folk har lämnat saker utanför sorterar jag ibland saker rätt. Små saker har stor betydelse. Skulle alla göra lite skulle världen bli bättre :-)

      Radera

Skicka en kommentar