Tänd ett ljus i ditt hus

Nu har jag provat och vika ett litet hus. Husen kommer från denna bok. Det ihopp fällbara huset gillade jag mest än så länge.


Huset består av två vägbitar och ett tak. Så här ser det ut ihoppfällt utan tak.


Pappret är skrap booking papper som jag har fått i present utav mamma och pappa. Det är perfekt papper eftersom det är lite styvare och då står husen stadigt.
 

Efter att jag hade vikt husen saknade jag något. Vad? Efter lite funderande tog jag fram håltången och gjorde hål i husets vägar och sen stoppade jag ett batteri ljus i huset.
Tänd ett ljus i ditt hus:-)



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilket fint pappershus! Smart att stoppa in ett batteriljus i det! Riktigt mysigt!

    Tack för ditt fina bidrag i vår första pysselutmaning! Ditt och alla andra fina bidrag finns nu att se hos oss på Fiffiga Systrar.
    Hoppas du vill vara med oss även i novemberutmaningen!

    Ha en riktigt strålande skön fredag!

    KRAM Emelie och Elin

    SvaraRadera
  2. Tack! Har varit och kikat på alla bidrag och ser nu fram emot nästa utmaning:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar