Snilleblixt

Jag var i akut behov av en ny leksakskorg till ungarna. Den gamla korgen hade gjort sitt. Det är en korg som jag köpte för en femma på secondhand. Anledningen att den var billig var att det var ett litet hål i den. Nu är det ett större, så nu blev den ved:-).


På secondhand letade jag en lämplig bytta och var nära att köpa en jätte plastbytta för 25 kr. När jag dock var på väg till kassan fick jag syn på en kista och blev påmind att en sådan står i mitt förråd.
En ny tanke föddes...

Jag släpade in min brudkista i köket och fick en hel del hjälp.
 
 
Tolv år var jag vist när jag fick den av farmor och farfar i julklapp.
 
 
Sådana här gångjärn satt på baksidan så jag skruvade lös dem.
 
 
Snabb och enkel makeover. Stadig och snygg leksakslåda:-)
 

Denna nya förvaring delar jag med mig till klockarbarnets återbruks utmaning. Kicka in du också för inspiration...


 
Ha det gott!/Åsa.Li
 

Kommentarer

  1. Väldigt fint, och tänk vad man har i skrymslen och vrår, källare, garage och vind. Återbrukandets första dygd är att veta vad man har så att man kan plocka fram det när ett lämpligt tillfälle har kommit.

    Har också någon sån kista i ett trädgårdsskjul på landet - undrar om jag skulle plocka fram den och syna den lite ....

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Hanne det gäller att ha koll på vad man redan har och se möjlighetena i det.Tack föresten;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar