Första och sista skidturen

Efter att ha införskaffat mig ett par stavar på secondhand för en tia var min skidutrustning komplett. Skidorna kommer från mina föräldrar och skorna från secondhand. Jag gillar inte att åka skidor, men att tolka bakom en dragvillig hund är riktigt kul!






Klarade av att ta mig ner för backen utan att ramla:-) Allt klart förutom att jag saknade en dragviljan i Ronja...Hjälpte mig litegran i 100 meter, men inte mer. Efter 400 meter var min ork slut så vi vände.
Har inte åkt skidor på 10 år minst!


Tur att vädret var fint och inte för varm -10. Jag blev gode varm:-)


Hemmet i sikte:-) En lös hund var bättre än en som inte drar...


Kolla in på helgbilds utmaningen så får ni se andra helg äventyr.




Ha det gott!/Åsa Li

Kommentarer

  1. Friskt vågat, 800 meter skidåkning vunnet! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Tror den sortens hund är för klok för att dra längre sträckor...
    Inspirerande! 800 meter längre än vad jag åkt på bra länge - tyvärr, för jag gillar att åka skidor - när det är bra väder. Får ta nya tag.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Saknar det....kan inte längre på grund av värk.

    SvaraRadera
  4. Kul och överaskande att hitta dig här Åsa! Vilken söt hund du har och en himla massa snö. Det var länge sedan jag också stod på skidor. Tror att jag är för feg för att pröva nu.

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga vita vidder! Som gjort för skidåkning, men det är över 20 år sedan jag stod på ett par skidor.

    SvaraRadera
  6. Härlig helgaktivitet i fint väder. Jag har funderat på att skaffa skidutrustning eftersom jag har draghundar, men inte kan köra dom framför släden längre. Men en hund och skidor borde ju fungera. Nu blev jag inspirerad!

    SvaraRadera
  7. Fina kommentarer ni verkar vara ett härligt foto gäng:-)

    SvaraRadera
  8. Jag har också åkt skidor i helgen, köpte mig en utrustning förra året, det är fint att vara ute. Jag skulle inte våga ha hund som drar mig, är alldeles för ostadig på skidorna för det :)
    Fina vinterbilder!

    SvaraRadera
  9. Vilket kul litet äventyr du berättar och härliga vinterbilder därtill !! Skidor har jag inte haft under fötterna på herrans många år. Undrar om jag skulle klara av ens en liten nedförsbacke. Modigt av dig att sätta både Ronja och dig själv på prov i det vackra vintervädret ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar