Tulpaner

Det är roligt hur mina återbruks idéer sprider sig. För ett tag sen frågade Maria om jag var intresserad av att få lite gardiner som hon skulle skänka vidare. Gardiner betyder tyg och de är ju alltid intressant:-) I påsen så fann jag dessa tulpan gardiner och min mamma älskar tulpaner:-)



Jag bestämde mig för att färglägga dem  med lite garn från secondhand...
Vist är de stor skillnad?



Tygväskan fick grönt foder tyg som jag fått av en annan vän, Therese.
Sydde sen fast en avlång virkad duk som ficka. Med hjälp av en knapp så går den att stänga. Knapphål fans ju redan:-)


Eftersom jag glömde att sy fast övre delen så blev det två förvarings möjligheter:-)


Väskans handtag är sydd av min brukares gamla soffklädsel.
Denna tulpan väska lämnar jag som bidrag till dagens sy möte.



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Ja de blev stor skillnad. Va fin den blev :) ja slängde massa gamla lakan å påslakan gardiner osv i höstas kunde ju skänkt till en sy-entusiast :)

    SvaraRadera
  2. Oj!! Ja, det var som dag och natt!! Superfint blev det ju!! Man kan göra mkt med gamla tyger. Jag vill slita håret av mig när jag tänker på all tyg jag slängde för några år sedan och det var riktigt fina tyger... :(

    SvaraRadera
  3. Vad fin väskan blev med färgerna!!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin väska - gillar mönstret!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för fina kommentarer:-)

    SvaraRadera
  6. Så fint tyget blev efter du broderat med garn på! Jag vill lära mig brodera... Väskan blev jätte fin och ett så bra återbruk med en ficka av en duk! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar