Våren har flyttat in i köket

Det började med att jag fick en ny vaxduk av min moster:-)






Det var på tiden att de blev ett byte där. Bilden säger inte lim och färgrester på en riktigt skitig duk...


Blev alltså sugen på att bytta gardiner till något vårigt. Något med färg... Hummm Rosa.
Fann en tygbit i Rosa som skulle räcka till två kappor, men jag har tre fönster. Det fick bli en secondhand runda. Där fann jag exakt samma tyg. Stod med det i famnen när jag råkade finna dessa gardin längder. Jag la tillbacka de rosa tyget för att sy gardiner är tråkigt...
Kom även på att jag borde ha två gröna kappor hemma och då slipper jag sy alls:-).
Efter att jag hängt upp de randiga konstaterade jag att jag inte hade kvar de gröna så de blev sy maskinen i alla fall...



Så här blev det!(Tänk bort de gamla kylskåpet.)






I fönstret hänger min kassetbands lampa.





Fabriken denna vecka ska vi plocka in våren/naturen. Den en meter tjocka snön gör det svårt att finna något spännande så ni får se min amaryllis som jag fick av min farmor och farfar till jul. När jag efter mycket om och men hämtade upp den (kring nyår) fick den en chock och dog när den kom hem till mig. Klippte av den och nu har den återuppstått! Söker med denna inlägg nr. 3 om medlemskap.



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer