Gör en tårta av en grytlapp

Här kommer mitt bidrag till symötet denna Tisdag. Jag har länge tänkt att tillverka en prinsess tårta till Felicia, men jag är för lat. Virka känns för avancerat för mig. Jag hade den här ide tidigare, men det blev inte heller bra. Tillslut sprang jag på denna grytlapp på second hand och den blev perfekt!

Du behöver:
Grytlapp
Vit garn och virknål
Kartongbit
Fyllning (tex.kuddfyllning)


1. Virka en rund botten i denna storlek motsvarade grytlappen.
2. Vänd på grytlappen och sy fast botten i grytlappen innanför den vita kanten. Sy fast halva botten. 3. Klipp ut en kartongbit som är lika stor som botten.
4. Lägg i kartongbiten i tårtan.
5. Sy fast resten av botten förutom ett litet hål.
6. Fyll tårtan ovanför kartongbiten tills tårtan är full.
7. Sy igen sista hålet.
8. Se till att de inte är för mycket fyllning så att tårtan står plant.
9. Klar!





Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

Skicka en kommentar