Bygger lekkök

Efter att hallen är färdig fick jag lust att göra om ungarnas lekkök. Det hela började med att jag flyttade ner mormors soffan från Sams rum. Bytte också vaxduk och avgränsade lekköket. Kändes dock inte så kul...

Efter en del funderande hittade jag detta bord som har stått länge i förrådet. Har följt med huset från början.


Förankrade bordet i väggen


Sen letade jag upp dessa i förrådet som jag har hittat. Målade dessa med svart sprayfärg.


Skruvade fast lekspisen och hyllorna.


Satt fast vaxduken som blev över från kökssoffan med dubbel häftad tejp.


Inhandlade lite mer kökgrejer och lekmat på secondhand för 30 kr. Nu leker ungarna där igen:-)


Köket i sin helhet.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilket härligt litet kök, förstår att barnen gillar det

    SvaraRadera
  2. Christina Aasa Bygdell22 juli 2013 kl. 08:16

    Jättefint, Åsa!

    SvaraRadera
  3. VAD fint det blev snyggt med prickarna :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Åhh det blev ju toppenfint! Förstår att ungarna blev lycklig! =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Prickigt är bäst!! Fint det blev!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar