Återbruk finns överallt

Skobutiken Boten i Boden har gjort frigolit bokstäver i sin skyltning. Snyggt!


När vi var till Piteå havsbad med jobbet så träffade jag två flickor som hade jätte fina och annorlunda örhängen. Deras mamma berättade att de var inhandlade i Pajala. Tack för bilderna:-)




 
Denna återbruksskapelse fotade jag hos Moster och Tobbe. Det är Tobbe som har byggt en stängsel lindare av en gammal barn kärra och ett cykelhjul med pinnar emellan. Denna underlättar mycket när man ska sätta stängel i hästhagen:-)
 
 
Hos svärfar fick jag också bildbevis på vad ett par tandpettare kan åstadkomma om man stickar med dem:-) Det är Magnus bonus mamma Rut som har stickat de blåa för länge sedan. 
 
  
I mina föräldrars stuga på loftet kan man beskåda denna kapsylvägg som min bror har gjort för många år sedan:-)


När hamburgarna var klara i stugan dök mamma upp med dessa. Kaffe filter? Målningen har jag gjort för mycket länge sedan och de var inte den som var intressant.



Det intressanta var att lägga hamburgaren i den. Trodde de var något nytt, men mamma säger att de har hon gjort sen vi var små, så då är de väl så:-) Riktigt smart i alla fall...


 
På Noaks café fick jag också syn på återbruk:-) Jag säger liksom LP skivan, välkommen åter!



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Ja kaffefiltret är en klassiker :) Fina återbruk du hittat!

    SvaraRadera
  2. Kul med massvis av inspiration! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. det gäller att ha ögonen med sig , tips och idéer kan man stöta på lite var som helst

    SvaraRadera

Skicka en kommentar