Stora huset

Om ni kommer ihåg så påbörjade jag ett husbygge i våras. Stora huset kom så här långt och sen tog inspirationen slut...

Funderade hur jag skulle kunna bygg ett tak på inre delen av huset. Kompostgaller och presenning var inte snyggt och de gick inte hem hos ungarna! Men, "nu har jag en ide" som Felicia brukar säga:-)
 
Felicia spikar...
 

Sam klättrar och häller ut spikar och skruvar...


 
Felicia tvättar huset...


Jag får som ni ser massor av hjälp!


Panelen för delen med tak är klar! Finns massor kvar, men vi är en bit på väg:-) JIPPI!
(Panelen är vårat hus original golvplankor, samma som bryggan byggdes av).


Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. tur att du har så bra hjälpredor för ni har ett riktigt stort projekt på gång .. kan tänka mig att barnen tycker det är kul .

    SvaraRadera
  2. Jo ungarna gillar att bygga och jag med:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar