Vantar

Till dagens återbruksutmaning Värme har jag producerat två par vantar. Jag ritade ut min hand med ca 1cm sömsmån på ett ritpapper. Klippte ut på en halsduk i flis som jag har fått av min vän Kristina om jag minns rätt.

Sydde runt om.

Sydde fast mudd. Dessa är färdigmudd som kommer från moster.


De gråa kommer från Magnus gamla fliströja och den mudden från second hand. Pass formen blev så där....Men, med lite övning så skall de nog ta sig. Dessa vantar kommer jag att lämna till RIA oasen i Boden. Det är ett hus som drivs av Svenska kyrkan. De serverar mat och erbjuder någon stans att samlas på för missbrukare och hemlösa. Ett litet klädlager har de också. När Magnus kommer hem skall jag rita av hans hand så jag få till ite karl vantar också så småningom.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. känns bra när man kan hjälpa andra. :)

    SvaraRadera
  2. vilken smart ide , vantar brukar gå åt i lass och parti
    alla i min familj har en tendens att slarva bort dom

    SvaraRadera
  3. Den här gången kan jag inte ta åt mig äran för materialet, men ett fint tips ska du få av mig. Bibbis textil har ett gratis pdf-mönster på vantar i barn och vuxen storlekar, skriv ut, lägg handen mot och kolla vilken storlek som passar bäst, rita av, sy. Bra passform tycker jag. Kram! Kristina

    SvaraRadera
  4. Hum undra då vem jag fått materialet av? Tack för tipset Kristina:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar