Pannband och mössa

Denna vecka har jag inte sytt något nytt till Återbruks Utmaningen värme. Däremot har jag rensat kläder. Provade att sy pannband förra hösten. Jätte skön modell och enkel blev dock lite stor och därför har den inte används. Vill man ha pannbandet smalare är det bara att vika en extra gång.
En beskrivning hur jag gjorde hittar du här.



Mössa med flisfoder. Ritade av en mössa ifjol med stretch tyg och flisfoder i. Vek in stretch tyget så de skulle bli ett bra avslut. Tokigt skön mössa! Jag ger den dock vidare för nu älskar jag mina vändsydda mössor så den har blivit liggande. Kanske har du också saker som du inte använder hemma hos dig? Låt någon annan få nytta av dessa saker! Att ge behöver inte vara svårt, men de kan ha stor betydelse för den som tar emot.



Ha det gott!/Åsa.Li


Kommentarer

  1. "Att ge behöver inte vara svårt, men de kan ha stor betydelse för den som tar emot."
    Härliga ord! Och så sant!
    Jag har också egentillverkade grejer som ligger, i väntan på att jag ska ta tag i att få iväg det.
    Skulle väl se mig om efter något bra, lättillgängligt ställe att lämna det på, så man inte behöver betala en massa i porto.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Sant. Jag rensade mina barns garderob och fick ihop en rejäl hög med kläder som är fina och klara att använda av nån annan. En del får kusinen, en del hamnar hos Erikshjälpen och en del passande kläder går till afrika eller Rumänien. Jag delar upp det lite efter vad det är för några plagg.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag bär iväg och kånkar hem prylar, kläder etc till/från Pingstkyrkans second hand jämt och ständigt! Det är ett eget litet kretslopp! Fina mössor!!

    SvaraRadera
  4. Lopplisa vi har vist samma kretslopp!:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar