Personligt avtryck

När kusin Wilma var här och sov över vid Halloween så tryckte vi hennes händer och fötter. Trycken gjorde jag på en gardin som jag fått av Åsa. Sedan strök jag fast färgen från baksidan.


Avtrycken och lite ihop skurna lappar från jeans lådan blev ett vackert resultat. Tygväskan gav jag till syster Malin och Ronny, Wilmas föräldrar.


Fodret är upphittat och kommer från ett madrass överdrag. Dragkedjan är inhandlad på second hand. Det är första gången som jag syr en ficka med dragkedja så jag är grymt nöjd:-)


De röda detaljerna kommer från min brukares gamla soffklädsel.



Ha det gott!/Åsa.Li


Kommentarer

  1. Åhh va duktig du är gumman! <3 Jättefin!! <3

    SvaraRadera
  2. Jättefin väska! Vad har du använt för färg till trycket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade väskan. Jag har använt mig av en vanlig textil färg som man sedan fixerar genom att stryka med strykjärn. Då lägger man ett bakplåts papper emellan och stryker på baksidan ev framsidan beroende på vilken färg. Denna färg är hur gammal som helst och något jag fått av en bekant. Färgen heter Textile Transfers och märket NERCHAU.

      Radera

Skicka en kommentar