Vad kan du göra?

I helgen så har Felicia medverkat i Pingstkyrkans julkonsert "glittrande julkort". En helt underbar konsert där alla körer medverkar. Det är så imponerande att de är så proffsigt utfört och att man täcker hela julens budskap. En av avslutnings sångerna har jag fastnat för den är super viktig.

"De finns ingen som kan hjälpa alla, men du och jag kan hjälpa någon."

Min fråga är nu. Vad skulle du kunna göra? Kan du ge pengar till en insamling? Kan du ge bort något som du inte behöver till någon annan? Kan du göra en tjänst för någon? Kan du sitta ner och lyssna och bara umgås?  Kan du skänka bort ditt leende till någon som behöver ett?
Jag är övertygad om att du kan göra någon. Jag är också övertygad om att de har betydelse för andra.
Ha en riktigt fin andra advent.
Flera helgbilder hittar ni här.




Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Ett fint motto som jag försöker leva efter dagligen.. <3

    Önskar er en fortsatt fin ny vecka! <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  2. "De finns ingen som kan hjälpa alla, men du och jag kan hjälpa någon." En sanning att bära med sig, dagligen!
    Önskar dig en fortsatt fin adventstid!

    SvaraRadera
  3. Jag delar med mej både själsligt och ekonomiskt till min mor som är
    så kallad fattigpensionär så hon får en dräglig jul.
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet, visst är det så! Och det känns så bra efteråt när man har skänkt pengar till Filippinerna, skänkt sina gamla kläder till bättre behövande eller på annat sätt hjälpt någon.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar