Årskrönika del 1 av 2

Tänkte att jag själv skulle göra en nyårs krönika och berätta för er lite vad som har hänt under 2013. Jag har tagit ett litet axplock här från de första halvåret. De blev så mycket bilder så jag orkar inte länka. Är ni nyfiken på nåt särskilt så säg till så kan jag guida er i sparade etiketterna.

 
Lärde mig sy väska med foder. Broderat i tulpanerna som kommer från Marias gardin. Den fick mamma i födelsedags present.
 

 
Mycket skarvat har de blivit framför allt till Felicia och mig.
 
 
 Lärde mig sy vändsydda mössor. Dessa är från gamla tröjor.


Fixade till barnpallen som är våran gamla Micro.
 

Provade en snodd ide att knyta ihop en handväska.
 

Gjorde mig ett par unika örhängen.
 

Sydde en lek filt av tygprover till Elisabeths bebis.
 

Jag och Felicia gjorde en trädtavla av pärlor och kartong.
 

Äntligen kom jag på vad jag skulle göra med Elisabets trasiga pilates boll:-)

 
Massor med plåtblommor har det blivit. Med och utan ungar.
 

Betongstövlarna blev målade.


Tavlorna passade utmärkt som lock på trälådorna.
 

Hallen fick en total förvandling. Byrån under är upp och ner för att rymmas att skruva fast med soffan. Lådan är en förre detta stol.


På fest måste man ha en party plånbok gjord av en skjort manschett. Dansarens bästa vän:-)


Byggde ett lekkök av överblivna hyllor.
 

Bygger hela sommaren på det stora huset.
 

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Roligt att även du skriver årskrönika! Vilken nostalgi känsla jag fick av dina dragkedje örhängen. Jag hade likadana i ungdomen på 80 talet. Dem hade jag köpt i butiken. Jag var inte lika kreativ på den tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hum va spännande att de har varit mode! Superlim så himla enkelt !

      Radera
  2. Underbart inlägg!
    Många bra idéer!
    Själv funderar jag lite extra på byrå under soffa, kanske vore nåt för mig å mina 20 kvm...?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hall makeovern gjorde jag i somras hur det gick till finner du starten på här.http://aterbrukavasali.blogspot.se/2013/07/en-annans-sopor-en-annans-skatt.html
      Sen följer en hel del inlägg hur det blev till slut:-)

      Radera
  3. Du är helt otrolig med dina återbruksideer!!!!! Jag blir så imponerad av varje inlägg!!!

    SvaraRadera
  4. Jag köpte nästan exakt likadana dragkedjeörhängen på Erikshjälpen för några veckor sedan, har fått många positiva kommentarer för dem.

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer! De är så otroligt roligt att ni blir inspirerade för återbruk är verkligen min stora passion:-) De känns så himla roligt att få beröm och förhoppningsvis locka fler att börja återbruka. Kul att fler har stöt ihop med dragkedje örhängen förut:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar