Gåva till andra

Något som gjorde mig väldigt glad var när jag fick en inbjudan av en bekant om ett arrangemang som heter gåva till andra. De är en insamling till våra flyktigar i Boden. Man har samlat in kläder och skor till både vuxna och barn. Förutom kläder fanns det barnvagnar, leksaker, hygien artiklar mm.
Många hade som jag ett överflöd av grejer, fast jag rensar ständigt. Jag och ungarna valde att fara dit och hjälpa till och lämna våra grejer på plats.


Det var väldigt mycket folk så att stå där med två små barn var inte aktuellt. Vi lämnade därför våra grejer och gick för att leta upp en lite flicka. Det var nämligen så att Felicia ville ge en Barbie docka med kläder till någon som inte har så mycket leksaker. Vi hittade på en gång en flicka som fick Barbie dockan. Vi har så mycket att lära av barnen, för vad flickan gör är att fråga om Felicia vill leka:-) Vi följer med till deras allrum och sitter och målar en stund. Där födds inspiration för mig att fixa iordning deras allrum för de var verkligen inte kul:-( Några trasiga fåtöljer, ett soffbord och en tv. Förutom inrednings idéer fick jag träffa jätte härliga människor!

De är så svårt att begripa att folk kommer hit eftersom de har förlorat allt.

Dessa möten berikade mig verkligen och jag är oerhört tacksam för att flickan bjöd oss in i gemenskapen. Tänk vad mycket vi kan lära oss av andra människor. Andra helgbilder hittar ni här.

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilken fantastisk helg du haft!

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ det där! Vi lämnade en hel del både kläder och grejor.
    Kunde tyvärr inte vara på plats. Verkar ju bli en fortsättning.....

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse för er alla! Vi har mycket att lära av varandra och barn är ofta bra dörröppnare!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint att höra! Blir riktigt rörd.

    SvaraRadera
  5. Underbar helg och jag håller med Beppan de är ett riktigt bra initiativ!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar