Docktäcke

Fick ett gäng tygprover i julklapp av min bror och hans tjej från IKEA:-) Sydde ihop några till ett docktäcke som ska till flyktingbarnen. De är veckans bidrag till symötet.


Baksidan är tyg från gardinerna i våran första lägenhet. Tyget betalade Göran som en inflyttnings present.


De kan tänkas att de blev lite stort för att vara docktäcke. Nåja, jag gillar i alla fall färgerna!


Har också gjort ett till som jag inte blev särskilt nöjd med. Dessa tygprover kommer från öppna förskolans rensning vid stängning och de visade sig att de var hål i en del så jag lagade dessa. Dock med svart tråd så de blev inte så tjusigt, men de funkar även de som docktäcke. Känns faktiskt som om mitt tyglager minskar för stunden:-) Baksidan är ett mörkblått tyg som jag har fått av Therese.


Ha det gott!/Åsa.Li


Kommentarer

  1. vilka fina täcken till barnen att leka med

    SvaraRadera
  2. Har minsann köpt samma Ikea-lappar :) och funderar på om det ska bli lapptäcke, stolsdynor eller kuddar. Praktiskt med färdigklippta lappar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar