Party hattar

När jag och ungarna tittade på barnprogram en kväll gjorde de party hattar av färgburks lock. Sådana hattar ville genast Felicia göra. Jag berättade då att jag inte hade några lock. Felicia funderade en stund och sen sa hon. "-Mamma vi skulle kunna ta pappers tallrikar:-)" Min återbruks tjej!

Du behöver:
Pappers tallrikar (gärna djupa).
Ett band ca 1 meter långt.
Limpistol
Allt möjligt som man vill ha på.
tex. kapsyler, ballonger, toarullar, pärlor, glitter osv.

Gör så här:

1. Ta en talrik och limma fast bandets mitt rakt över tallriken.


2. Limma fast de du vill dekorera din hatt med på undersidan.


3. Knyt fast din hatt.


4. Starta musiken och partyt kan börja:-D


 
Felicia lär sig fort:-)
 

När mormor fyllde år så fick party hattarna följa med:-)



Ha det gott!/Åsa.Li




Kommentarer