Årskrönika 2014

Ja, vad har egentligen hänt? Jag har ändå klämt fram en hel del pyssel idéer trots att jag själv tycker att pysslandet har haft sega perioder och tagit mindre plats i mitt liv än förut. Jag längtar efter mera roliga kreativa idéer i det nya år. För att återbruka de är något som gör mig glad!

Alltid så försöker jag så långt de är möjligt göra presenter när någon fyller år.
Lapptäcke till mosters soffa.


En blomma till mamma.
 

I början av året pysslade jag mycket till flyktingbarnen när vi skulle inreda lekrumet. Tex dessa prinsessa kronor.


Toalett rullar har jag lärt mig är mycket användbara. Kabel förvararen är nog en av mina favoriter. När jag och barnen var besök hos min syster sa Sam " Mamma toarullen är slut kan vi ta med oss den hem och pyssla av den?" Som sagt hos oss är det hårt valuta.


Efter mycket lång väntan på en pressarfot fick jag äntligen mammas uggle kudde färdig.


Kom i kontakt med idén bokgömma. Har sedan tillverkat några stycken och sparar böcker för flera.


Felicia ville ha en basket korg så man tar vad man har...
 

Många byxor har kortas och blivit shorts eller förlängds genom ny mudd.
Sammanfattning, byxor i min familj har långa liv.


Upptäckte tjusningen med att rulla papper...
 

Lärde mig göra hemmagjord griffel färg.
 

Av tidningar klippte jag mörka bitar och bokstäver och gjorde denna tavla:-)


När jag slutade som personlig assistent så lämnade jag denna uppfinning åt mina kollegor.

 
På mitt nya jobb som barnskötare så sydde jag denna koja.:-)
 
 
Sam ville vara ett Lejon!
 
 
Doktors kläder till jobbet och hemma...
 

Super hjälte dräkten har även sytts två uppsättningar till födelsedags presenter åt kompisar.

 
En hel del pyssel paket har också tillverkas som presenter.
 

 
 
Min sockkrans av udda strumpor:-)
 
 


Ha det gott!/Åsa.Li
















Kommentarer

  1. Gott nytt år! Vilket fint kreativt år du haft. Hoppas du får känna ännu mer inspiration nästa år. Du är inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Tack Sara det värmer! Att jag inspirerar är så himla kul, eftersom man själv inspireras av er alla mest hela tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar