Julstjärna av tapeter

 
Jag älskar pappstjärnor till jul, men en av mina stjärnor börjar bli ganska sliten. Därför beslutade jag mig för att tillverka en ny. Materialet fick bli tapetter. Denna rulle fann jag i soppbodan på jobbet helt ny för länge sedan.



Jag tog isär min gamla stjärna och använde den som mall. Komihåg att rita av delarna på baksidan så man slipper fula streck.


Vik sedan tapetten efter strecken.



Nästa steg är att klippa ut ett mönster så det inte blir för varmt när stjärnan är tänd.

 
När mönstret är klart så limmade jag fast vit silkes papper med limstift. Limma ordentligt så det inte blir massa lösa bitar som kan ligga mot lampan. Vill man inte ha silkes papper går det bra utan också.
 
 
Sen är det bara att limma ihop varje stjärnudd och sen allt tillsammans. Pressa stjärnan och låt den torka. Snörena som håller ihop stjärnan har jag återanvänt från den gamla stjärnan.
 
 
Lite ljus i mörkret lite i förtid:-) Detta projekt tog längre tid än vad jag trodde, men det var värt det. Riktig nöjd blev jag. Delar med mig av detta till återbruks gänget hos klockarbarnet på Måndagar kika du också vad de andra har hittat på.
 
 
Ha det gott!/Åsa.Li
 

Kommentarer

  1. Aha vilken fin idé. Förstår att det tog lite tid men det verkar vara värt det.

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat! Stjärnan blev hur bra som helst.

    SvaraRadera
  3. Jääädrans snygg! Förstår att det tog tid! Vilka gulliga modeller du har poserande på sista fotot!

    PS paketet går iväg i morgon. Har jobbat fram till nu.

    SvaraRadera
  4. Men vad snyggt och vad smart!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar