Trolla bort en stökig bokhylla

I sovrummet ser de ut så här. Inte konstigt att de känns oroligt. Även välstädade bokhyllor blir oroliga, men de är ju inte fallet med våran.


Letade fram två gardinfästen och skruvade upp i taket.
 

Flyttade först sovrums gardinen dit men jag tyckte att de lyste igenom för mycket.
Flyttade därför ner dem till vardagsrummet och de gardinerna upp i stället.


Känns mycket lungnare nu och jag kan trösta städ entusiaster är bokhyllan nu också är städad.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. det blev ju en betydligt finare lösning och jag spanar även på ditt golv .
    har du riktigt trägolv i huset ?
    känner mig lite avis .

    SvaraRadera
  2. Feng shui enligt Åsa?? Fint det blev! Jättefint!

    SvaraRadera
  3. Jo vist blev det stor skillnad! Trägolv har vi i hela huset Maria på gott och ont. Att jag skulle komma på en egen Feng shui lösning trodde inte jag att jag var kapabel till:-) Tokigt roligt!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Håller med om att det blev lugnare. Vi har dörrar på våra bokhyllor, det ger samma effekt plus att det blir svårare för barnen att ständigt plocka böcker ur bokhyllorna... :)
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar lösning! Peppar peppar låter ungarna böckerna vara ifred:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar