Brödpåse

Min syster är duktig på att baka så i födelsedags present sydde jag henne en brödpåse. Dessa behöver man ju inte bara ha bröd. Det funkar ju jätte bra som förvarings byttor. I bröd påsen satt jag en påse scones och lösviktste. Att jag bakar hör till undantaget! Men var gör man inte av kärlek och att bevisa att jag kan, även om jag fortfarande inte tycker att de är kul.
Beskrivningen hittade jag här.
Påsen består av två runda bottnar och två rektanglar. Kolla beskrivningen så måtten blir rätt.



Sydde först ena...
 

Sen andra. Det svarta tyget kommer från Åsa och det röda är ett möbeltyg från min brukares gamla soffa.


När man syr ihop dem stoppar man påsarena i varandra aviga mot aviga. Dvs rättsidan kommer utåt både inne och ute. Vik in kanterna högst upp och sy en rak söm runt om. Går ju att variera en del:-)
Riktigt nöjd blev jag!




Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. Du är väldigt inspirerande! Jag sydde raskt en brödkorg i går kväll =) Kanske en blivande julklapp.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack de värmer! Va kul att du blev inspirerad;-) Lämna en länk till din brödkorg och var med i min tävling "Härma mig" och vinn priser.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar