Mjölk kartong blev present ask.

I dagens härmapa provar jag att göra present askar som liknar en pyramid. Iden är tagen från Hemgjort som i sin tur har tagit den:-) Hitta en mjuk kartong i mitt fall blev det ett mjölkpaket.


Rita ut en fyrkant och lika höga trekanter runt om.  Mina gjorde jag 5 cm.  Rita också ut vikmån runt om.


Vik in vikmånen och fyrkanten. Gör fyra hål i hörnen med en håltång.


Trä ett band.


 Dra ihop bandet och peta in vikmånen.

Var rätt kul att testa men nästa gång får den bli större.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Vilken kul idé! Skoj att du vill vara med i Härmapan!

    SvaraRadera
  2. Fräcka fina askar. Såna har jag också gjort. Dem var lätta och söta att göra.

    SvaraRadera
  3. Rolig idé! Det måste jag pröva :)

    SvaraRadera
  4. Rolig idé! Det måste jag pröva :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar