Arbets uppdrag

Jag fick ett arbetsuppdrag, att sy en vante som skulle rymma denna skena.
Mycket trevlig jobbar kväll! Delar med mig av processen på dagens symöte.


Började att skissa upp ett mönster...
 

Sydde ihop en inne vante av svartflis tyg som kommer från en trasig fliströja som jag har fått av Åsa.


Sen sydde jag ihop ett flis tyg till (kattfilt) och ett yttertyg (Adidas bralla). Sen vände jag denna till rättsidan och stoppade in inne vanten avig så att de inte blev nå skarvar inuti. Sydde fast second hand mudd. Kostnad 1 kr.


Klart!
 
 
Skönt med en rymlig varm vante:-)
 


Kommentarer

  1. Praktiskt , den personen blev nog glad åt att få en anpassad special sydd vante .
    tänk vad små saker kan glädja omgivningen .

    SvaraRadera
  2. Ja man måste anpassa sig bilan, min pappa fick en lovikkavante modell större, för att ha utanpå sin skena han har efter att blivit lam i armen efter en stroke, den blev uppskattad!

    SvaraRadera
  3. Gott att det finns händiga personer - allt går inte att köpa. Bra gjort, roligt att du delar med dig!

    SvaraRadera
  4. Låter ju toppen att du syr till arbetet hemma. En del saker är svåra att hitta och måste uppfinnas! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Det var ju en jätte bra idee. och så gott och varmt det blir.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar