Pysselmaterial som välgörenhet!

Här på bloggen pågår de en utlottning av ett pysselpaket om ni har missat det!


Jag ville ha en utlottning på bloggen för att de är kul, de lockar nya besökare och jag blir av med lite pyssel material. Dessa var mina tankar, men de ändrades snabbt när jag fick en kommentar från Annica. Hon ville vara med och tävla för hon var engagerad i ett barnhems projekt i Polen och dessa barn behöver pedagogiska leksaker. Att mitt överflöd i pyssel material skulle kunna bli välgörenhet de hade inte jag tänkt på!

Jag fick så lust att låta henne vinna och genast skicka över paketet, men de känns ju naturligtvis inte rättvist. Därför slängde jag ihop ett nytt liknande paket som jag skickade till Annica.

Min tanke är nu denna.Kanske finns det fler kreativa människor som vill skänka ett pysselpaket eller något annat till deras insamling. Om man inte pysslar finns det billiga saker på secondhand om man vill hjälpa till.  Det är inte bara leksaker och kläder som behövs utan husgeråd också. Kanske ni som bor "där nere" har närmare att lämna in större saker.

Här är deras facebooks sida.
Här är deras hemsida.
Dessa saker samlas in.

Skicka dem till:

Annica Haglund
Östra Stenshult 415
462 97 Frändefors

Kanske kan detta vara ett sätt att ge bort en julgåva?
De kommer definitivt att göra stor nytta!

Ha det gott!/Åsa.Li



Kommentarer

  1. Så hur blir det med din tävling med pysselpaketet? Pågår den fortfarande. Jag tänkte delta men har inte hunnit sätta att fixa det ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pysselpaketets utlottnbing pågår till den 19/11 så skriv en kommentar på de inlägget och var med:-)

      Radera
  2. Jag får nog plocka ihop lite överskottspysselmaterial också ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar