Blöder barnen?

 

Vad är de som händer? Blöder barnen?


Nix de testar mammas socker skrubb:-)
 

Receptet är taget från Lopplisa. Blanda 2.5 dl socker, 1 dl olivolja och citron extrakt. Jag valde också att sätta i röd karamellfärg. Använd denna som en kropps skrubb. Jätte skönt och man blir dessutom mjuk av oljan. Barnen tyckte de var jätte kul att leka med den i duschen så nästa gång blir det blå:-)
 


Gjorde en fin burk till min moster. Etiketten är gjord av hemma gjord griffel färg så de rymdes bara en förkortning. Åsas socker skrubb:-) En tygbit och det band gör de hela lite finare.


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Egen skrubb har jag funderat länge på att göra , säg gärna vad du tyckte om den när du provat själv .

    SvaraRadera
  2. Jo jag har testat själv. Det är skönt för kroppen för de blir som en "pilling" man blir mjukare av oljan men i dessa tider varar det inte speciellt länge. Jag lätt bli duschkräm utan tvättade bara med skrubben.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar