Barn förkläden

Jag sydde några barnförkläden i vaxduk till flykting barnen. Jag använde mig av en mjukare vaxduk som jag fått av Therese. Jag ritade av ett köpes förkläde och klippte ut. Sen sydde jag fast snedslåband (spillbitar en hel del från second hand) som bilden visar.


Sen sydde jag dit långa snedslåband på sidorna för att kunna knyta bakom och runt halsen.

 
Banden i sidorna fortsätter jag att sy ihop så de går att knyta.
 

Den svarta vaxduken har jag tidigare haft på köksbordet. Att de är lite skitigt gör ingenting i de här fallet:-) Det är ett bra sätt att få slut på lite små bitar snedslåband. Det är dagens bidrag till symötet.
 


Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Snygga förkläden, och vilken bra ide att knyta även bandet runt halsen så att man kan få det i en längd som passar en själv!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra grej, och de blev jättefina!

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag gillar att de är olika och att mitt tyg lager sakta minskar;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar