Sy en enkel tygväska

Gör så här:

1. Klipp ut en tygbit så stor som du vill ha den. Min är 32 cm bredd och 72 cm lång. Tyget kommer från en panelgardin som jag fått (kommer ej ihåg från vem).


2. Vik in båda kort sidorna och sicksaka.


3. Klipp två band. Du kan använda nyckelband eller gamla axelremmar till väskor osv.
Mina är 44 cm långa och kommer från min trasiga bogserings lina.


4. Sy fast banden på baksidan 7 cm från ytterkanten.


5. Vik väskan dubbelt och sy på aviga och sy båda sidorna.


6. Vik ut hörnen och sy av dem. Till en lite som denna har jag mätt totalt 6 cm.


7. Klipp av hörnet.


8. Vänd påsen. Klar!


 

Ha det gott!/Åsa.Li





Kommentarer

  1. Snygga väskor! Jag gillar den med tidningsbitarna bäst. Är det tyg eller vad är den gjord i? Tack för en fin beskrivning hur man gör botten på väsk/påsen enkelt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar