Present lådan

Hemma hos mig har jag en presentlåda. I den lådan hamnar saker som vi inte längre vill ha/behöver. Det är super att ha en låda att plocka i eftersom barn kalas kan dyka upp med endast en veckas förberedelsetid. Jag brukar även fylla på presentlådan när jag är på secondhand och hittar något passande. Fördelar med en presentlåda...
  • Du sparar pengar
  • Du värnar om miljön, då du återanvänder.
  • Du sparar tid och stress.


Här kommer det exempel på saker som kan ligga där.
  • Böcker både för stora och små.
  • Gosedjur
  • Leksaks fordon
  • Smycken
  • Små väskor
  • Tygväskor
  • Plåtburkar att fylla med nåt ätbart.
  • Sydda Snutte trasor, vantar och mössor
  • Fina saker som inte används hemma.
  • Egna pyssel paket.
  • Ljuslyktor


Detta paket är till min systers flicka Wilma som fyller 4 år i helgen. (Tror att de är riskfritt att hon läser detta). Till henne plockade jag ihop en massa pyssel grejer som jag hade över.
Fingerfärger, tuschpennor, saker att måla på och pärlor...

Hos mig är det lätt att finna pyssel material:-) Har massor, men köper nästan inget! Hemligheten är att jag är super bra på att återbruka! Allt från toarullar till band stumpar.
Presentpåsen, snöret och kortet på Wilmas paket är sparat från andra tillfällen... den som spar den har.

Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer

  1. Här hemma har vi ett presentskåp, perfekt på alla vis =)

    SV: Skoj att du gillade kransen, fröken och barnen på skolan godkände den också när jag idag levererade den + en pappkasse med tomma äggkartonger och en plastpåse med tyger dit idag =)

    SvaraRadera
  2. Bra idé på alla sätt och vis! Och varje pysselglad unge uppskattar nog mer ett paket med billigt pysselmaterial än en dyr köpeleksak som dom snabbt tröttnar på.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar