Zero Waste

Under 2016 har mitt återbrukande fördjupas. Jag kan inte bara kalla mig en riktig återbruksnörd, utan jag har blivit något mer, super duper nörd kanske;-)

Det började med att jag började läsa böcker och fick upp ögonen för all plast som är skadlig för oss. Då började jag att plastbanta mitt hem. Detta i sin tur ledde till att jag läste på om olika kemikalier. Den kunskapen ledde i sin tur till att jag kom i kontakt med begreppet Zero Waste.

För mig har detta gjort att jag har börjat göra mycket produkter själv. Jag är mycket mer kräsen på vad jag köper. Jag har även börjat rensat mycket bland mina saker. Jag har insett att jag har massor med grejer som bara tar plats.
Jag har också fått upp ögonen rejält för självhushållning. För numera kan man även skryta om att man är bondmora. Jag älskar fortfarande att återbruka, men här framöver kommer det att bli en ännu mera hållbar blogg. Jag hoppas att ni vill följa med på min resa.



Ha det gott!/Åsa.Li

Kommentarer