Troschock!

Mina trosor har börjat falla sönder så jag tänkte att de var dags att ta tag i projektet "lära mig sy trosor". Jag använde mig av mina köpes trosor som mönster och fick en hel del tips här och här hur man bär sig åt. Älskar såna här projekt när man kan ta till vara mindre tygbitar som ligger och väntar.
Har faktiskt ett nyårs löfte till mig själv. Köp inga nya trosor, utan sy massa egna! Garanterat helt unika trosor!

Mina första trosor sydde jag med resåren på utsidan...inte jätte snyggt men bra passform:-)





Mina andra trosor sydde jag fast resåren på insidan, med en lite kant som sticker ut. Fin passform, snyggare, men lite väl vågigt i midjan.



Mina tredje trosor sydde jag som nr.2 men i midjan vek jag in en kant och sydde fast resåren där (dold). Sydde också fast en liten duk som dekoration. Baksidan är likadan som nr.2. Passform fortfarande bra, snygghets faktor är mycket bättre. Jag jobbar på det!


Detta var så kul så jag fortsatte med Felicias garderob. Här med breddare resår i midjan.
Super snygga!! Så himla kul att sy när ungarna vill ha egen sytt! Bäst att passa på:-)


Baksidan.


Ett par till barntrosor med lite spetskant:-)


Ha det gott!/Åsa.Li







Kommentarer

  1. Du är helt uuuunderbar i ditt återbruk Åsa!!! Låt ingen förstöra ditt tänk!! Jag beundrar dig o dina fina barns återbruk. Du är en förebild 😊😊

    SvaraRadera

Skicka en kommentar