Bytes väskan

Jag lyssnade på en poddcast om hållbarhet och fick en ide om att göra en bytes väska. 

Så här gjorde jag:

  • Kläder: Rensade ut min garderob. (Kläder av olika slag tex.tröja, kofta, halsduk, mössa och smycken).
  • Resväska: Behövde en resväska så jag pratade med min bonde kompis Robert och fick en av han.
  • Adressfodral: Hittade ett som jag sytt tidigare.
  • Dagbok: En liten anteckningsbok som jag hade sen tidigare.
  • Dekoration :Färgad plast med klister som jag klippte hjärtan av. Ett eget täljt trä hjärta.

 

Tanken är alltså att jag ska ge bort väskan till en vän som uppskattar seconhand. Hon tar det hon vill ha tex. 3 plagg och lägger sedan tillbaka 3 plagg som hon sorterat ut från sig. Sen skriver hon i dagboken sitt namn, ort och vad hon byte till sig. När det är klart är det dags för henne att hitta en annan person som uppskattar seconhand och skicka väskan vidare.Så jag hoppas jag att min bytes väska får ett långt liv och att den får glädja många människor med dess innehåll. Och kanske en dag att jag får veta hela väskans historia. Så himla spännande!

Ha det gott!/Åsa.Li


 

 

 

Kommentarer